Přeskočit na hlavní obsah

Den 2. - Kyslík se odstěhoval do Humpolce

Let z Vídně do Istanbulu a odtud do Nairobi probíhá v pohodě.  Mám klidné spolucestující ze všech stran (nikdo nechrápe a nekope do sedačky, děti jsou daleko a nejsou slyšet).
Do Keni mám zakoupené elektronické vízum, tak vystojím krátkou frontu a pak se na dalších 20 minut zasekám na biometrickém měření.  Začínám být lehce nervózní. Můj vnitrostátní let je za hodinu a půl a to musím ještě někam přejít. Nakonec se vše povede a jsem propuštěn. Při čekání na baťoch se dávám do řeči s klukem z Dánska. Podle hodinek Garmin a bot je to určitě běžec. A je to běžec, a prej dokonce dobrej. Jede taky do Itenu, tak mám radost , že nebudu cestovat sám.  Ještě si měním peníze a Dán zjištuje odkud letíme.  Dojdeme do odletové haly. Check in ještě neotevřeli a já zjišťuju , že každý letíme jinou společností. To by nebyl takový konec světa, ale dokonce letím z jiného terminálu. Hážu batoh na záda a vybíhám ven. Je to asi jeden kilometr dakeko, ale jezdí tam každých 10 minut autobus. Vidím ho. Čekám tam hlouček lidí. Čeká už asi 15minut.  Přidávám se a po dalších pěti minutách se společně v hloučku vydáváme na terminál 2.
Necelých 40 minut do odletu a check in opět zavřený. Letím.

Vystupuju na letišti Eldoret. Odmítám nabídky taxikářů, u brány se pozdravim s ochrankou. Na silnici stopuju Matatu, místní hromadný prostředek. Vmáčknu se na poslední volné místo. Můj batoh zůstal na klíně nějakého cestujícího vepředu. Z letiště do centra je to kousek . Musím ještě sehnat předplácenou SIMku. Není to až tak jednoduché.  Všude jen dobíjí kredit , ale neprodávají samotnou kartu. Našel jsem oficiálního prodejce a zjišťuju proč. Ke koupi je potřeba doklad a milion potvrzení.  Nákup trval asi hodinu. Sedmá na další Matatu a jedu konečně směr Iten.
Cestou nás dvakrát staví policie, ale vše vyřeší plácnutí s brankockou v dlani. V podstatě jen vždy přibrzdíme.

U benzinky už na mě čeká Jirka Homoláč a odvádí mě k sobě domů.
Už tam má další dva nocležníky. Davida Vaše a Jirku Csirika, #bezcivkeni, kteří natočili volně stažitelný dokument o tomto místě.  V podstatně nemá smysl dál psát, protože vše je v něm zachyceno.
Hodím jen batoh do kouta, vytáhnu triko a boty a vyražím s klukama na trénink.  Mají v plánu kopečky asi 2km od ubytování.  Kluci na místo klušou, já jen jdu, ale únava a nadmořská výška je znát. Přicházím na místo zrovna, když končí rozcvičku. Snažím se je natáčet, a tak občas běžím s nima kratší úseky. Plíce se mi rvou i při tak malé zátěži. Fakt nevím, jestli se Kyslik odstěhoval do Humpolce , ale tady není. 

V opravdu pomalém tempu doklušeme domů. Dáme studenou sprchu a jdeme na oběd. Cestou zpět kupuju matraci, deku, talíř a příbor. Mám kompletní výbavu. Můžu se vdávat, nebo aspoň bydlet v Keni.
Místo odpoledního tréninku volím procházku.
Všechno má svůj čas.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Den 27. - Až na dno

Velká příkopová propadlina - Great Rift Valley probíhá v délce 6 000 km ze severu Sýrie (Blízký východ) do oblasti Mosambiku (Východní Afrika). Údolí má různou šířku v rozmezí od 30 do 100 km a hloubku od několika set do tisíců metrů.  Na jednom z jeho břehů leží město Iten (můj dočasný domov) a na druhém Kabarnet (nezaměňovat s Cabernetem), cíl mé dnešní cesty. Odcházím po 8 hodině.  Iten leží v nadmořské výšce 2400 metrů. Hned za městem se silnice začne prudce svažovat a  po 40ti kilometrech sestoupá na úroveň 1200m. Do Kabarnetu je to odsud už jen 15km a dostáváme se do výšky asi  2000m. Cestou dělám dvě zastávky. První na stadionu v Tambachu (jsem tu přece především kvůli běhání, ne?), kde strávím asi hodinu pozorováním atletů. Je tu pěkná směsice  národností. Pěkně se na to kouká, zvláště,  když má člověk volno a ví, že dnes nic nemusí,  ale je čas vyrazit dál.  Druhou zastávkou je řeka Kerio. Zhruba v půlce údolí, kříží silnice skalní rozsedlinu.  Je to místn

Den 28. - Vítr tak silný, že i Keňani padají z motorek

Už od včerejšího večera buší vítr do naší chýše. Místní říkají,  že bude změna počasí. Je pravda,  že se trochu ochlazuje , ale déšť zatím nikde. Jirka s Davidem jdou trénovat na Moiben 18km tempa. Nejdu s nima. Moiben se mi nelíbí.  Je to sice široko daleko relativní rovinka, ale momentálně tam probíhá příprava na asfaltování silnice. Jedno těžké nákladní auto za druhým,  tuny prachu a k tomu ten vítr, který dokázal shodit i Keňana z motorky, jak oznamuje Jirka po svém návratu. Volím raději svou oblíbenou osmikilometrovou trasu do lesa. Menší procházka po lese a běžím zase zpět. Po dalších osmi kilometrech je už vítr tak silný,  že už ani nejde běžet,  v prachu se nedá dýchat a zrníčka písku štípou do obličeje. Musím si dát triko přes hlavu a nějak se doplazim domů.  Na 17h jsem objednaný na masáž. Chci si ji užít,  tak odpolední běh přesunuju už na třetí hodinu. Poslední tréninkový běh. Uteklo to jak voda. Zítra touto dobou budu už na cestě domů a v pátek ve své posteli (kl

Den 22. - Opět na Ko(e)ni 🐎🚣‍♂️

Probudil jsem se. Hurá.  Včerejší rýmečka nebyla smrtelná.  Tak co dnes?  Mám jít?  Běhat nebo ještě odpočívat?  Lenost je silná,  ale hlava vítězí. Zkusím to. Aspoň 4km. První kilometry jdou hodně ztěžka. Na pátým to otačím. Ještě pár zvládnu.  Nakonec je z toho 9. Sice žádná sláva, ale aspoň něco. Zítra bude líp. Odpoledne je relaxační.  Jdu na masáž ke Kosgeiovi. Masáže studuje ve Skotsku. Je to fakt machr. Neskutečně jsem si to užil.  Odpoledne už mám volno,  tak budu vařit večeři. Možnosti vaření jsou poněkud omezené.  Máme jen jednu plynovou bombu a výběr surovin není taky příliš velký.  Na dnešní menu bude dušená mrkev s koriandrem a brambory.  Dobrou chuť a dobrou noc