Přeskočit na hlavní obsah

Den 29. - Koncem to nekončí

Kokrhání kohoutů, chladný ranní vzduch, běžci vynořující se ze tmy, tak vypadá ráno v Itenu.
Je to můj poslední den tady. Chci stihnout svítání nad údolím.  Mám trochu strach,  že bude zataženo a nic z mého brzkého vstávání nebude. 
Vzhůru jsem už od 5:30, ale hodinky ukazují, že se rozednívá v 6:28 a východ je v 6:49.
Je tedy dost času.  Na Kerio View je to asi 1.5km. Vycházím před čtvrt.  Šero ustupuje a je vidět čím dál víc.  Raději začínám utíkat, abych náhodou nepřišel pozdě.
Jsem na místě a s otevřenou pusou pozoruju přírodní divadlo, které se odehrává přede mnou. 


Trvá to jen pár minut. Jakmile se slunce vyhoupne nad obzor, odklusnu si posledních pár keňských kilometrů a jdu balit.  Tedy spíš pěchovat věci do báglu. 
Poslední společná fotka. 

Kluci mají odpoledne trénink,  tak si jdou lehnout a já se pomalu šourám na Matatu. Musím prvně do Eldoretu, a tam ještě jednou přesednout na letiště.  

Chvíli čekám u silnice a první projíždějící Matatu  zastavuje na mávnutí. Mám štěstí, sedí tam jen pár lidí, nebudu se mačkat. Štěstí mám jen chvíli.  Zaplétám se do konverzace se spolucestujícím. Poté co, zjistí veškeré "odkud jsem, kam jedu a co jsem tady dělal", prohlašuje,  že je běžec a abych ho sponzoroval.  Důrazně mu vysvětlím, že ho rozhodně sponzorovat nebu.
Auto se pomalu plní a přistupuje dáma v šatech, se zadkem přes dvě sedadla. Pod sedadlo háže dvě živé, svázané slepice. Už je nás v autě patnáct. 

Běžec pokračuje dál. Prej jestli jím hovězí a jestli vlastním krávu? Když řeknu,  že ne, tak mi jednu nabízí.  A dokonce ji i porazí. Výměnou za to ale chce manželku z česka. Když bych nevěděl o nějaký sám, mám se poptat po sousedech. A kdybych nejedl maso,  tak i kysaný mlíko je dobrý místo hovězího. Korpuletní dáma se jen usmívá a občas mi něco uvede do souvislostí, protože mu ne všechno rozumím. 
Konečně běžec vystoupil. Nejenom,  že je teď v autě klid , ale i trochu místa. Za chvíli ale vstupujeme všichni . 

Paní se nabídne, že půjde se mnou a ukáže mi stanoviště Matatu, které jedou na letiště. Razí si to přeplněnými ulicemi. Snažím se s ní držet krok. Za pár minut jsme na místě.  Ještě se ujistí,  že sedím ve správném voze, rozloučíme se a zmizí v davu. Čekáme asi 15 minut , než se zaplní všechna místa. A teď už v klidu mířím k letišti. 

V hale zjušťuju, že mi posunuli let o hodinu. Nevadí, z Nairobi mám odlet až v 5h ráno, tak je jedno, kde čekám. Posunutý let byl ještě jednou posunut o další skoro hodinu a do Nairobi se dostávám někdy před třiadvacátou hodinou.  

Těším se, jak zaprasím a dám si na letišti hamburgera. Nedám. Mění zrovna olej a novej jim ještě nedovezli. No nic. Výběr moc není. Wrap a salát.  Ale je to dobrý a apoň nepřiberu.

Tak a to je konec mojí cesty doKeni a do světa profesionálních běžců.

 Sedím v letištní hale a nevím, kdy odletím, protože časy uvedené na internetu a v letištní hale, se liší o hodinu a nikdo neví, který platí.  Ale to je už jedno, domů se nějak a někdy dostanu.

Tuto dovolenou jsem si neskutečně užil.  

Keňa je neskutečně krásná země, plná příjemných lidi a usměvavých dětí.
I když se mění každým dnem,  chtěl bych ji popřát,  ať zůstane, taková,  jaká je.

Nesmím zapomenout na české kluky, eliťáky, kteří mě radili jak po stránce běžecké,  tak i seznamovali s místní kulturou. 

Díky kluci
#Jirka Homoláče #Jirka Csirik (Čurda) #David Vaš #Vladimír Marčík

Dobrou noc domů

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Den 27. - Až na dno

Velká příkopová propadlina - Great Rift Valley probíhá v délce 6 000 km ze severu Sýrie (Blízký východ) do oblasti Mosambiku (Východní Afrika). Údolí má různou šířku v rozmezí od 30 do 100 km a hloubku od několika set do tisíců metrů.  Na jednom z jeho břehů leží město Iten (můj dočasný domov) a na druhém Kabarnet (nezaměňovat s Cabernetem), cíl mé dnešní cesty. Odcházím po 8 hodině.  Iten leží v nadmořské výšce 2400 metrů. Hned za městem se silnice začne prudce svažovat a  po 40ti kilometrech sestoupá na úroveň 1200m. Do Kabarnetu je to odsud už jen 15km a dostáváme se do výšky asi  2000m. Cestou dělám dvě zastávky. První na stadionu v Tambachu (jsem tu přece především kvůli běhání, ne?), kde strávím asi hodinu pozorováním atletů. Je tu pěkná směsice  národností. Pěkně se na to kouká, zvláště,  když má člověk volno a ví, že dnes nic nemusí,  ale je čas vyrazit dál.  Druhou zastávkou je řeka Kerio. Zhruba v půlce údolí, kříží silnice skalní rozsedlinu.  Je to místn

Den 28. - Vítr tak silný, že i Keňani padají z motorek

Už od včerejšího večera buší vítr do naší chýše. Místní říkají,  že bude změna počasí. Je pravda,  že se trochu ochlazuje , ale déšť zatím nikde. Jirka s Davidem jdou trénovat na Moiben 18km tempa. Nejdu s nima. Moiben se mi nelíbí.  Je to sice široko daleko relativní rovinka, ale momentálně tam probíhá příprava na asfaltování silnice. Jedno těžké nákladní auto za druhým,  tuny prachu a k tomu ten vítr, který dokázal shodit i Keňana z motorky, jak oznamuje Jirka po svém návratu. Volím raději svou oblíbenou osmikilometrovou trasu do lesa. Menší procházka po lese a běžím zase zpět. Po dalších osmi kilometrech je už vítr tak silný,  že už ani nejde běžet,  v prachu se nedá dýchat a zrníčka písku štípou do obličeje. Musím si dát triko přes hlavu a nějak se doplazim domů.  Na 17h jsem objednaný na masáž. Chci si ji užít,  tak odpolední běh přesunuju už na třetí hodinu. Poslední tréninkový běh. Uteklo to jak voda. Zítra touto dobou budu už na cestě domů a v pátek ve své posteli (kl

Den 22. - Opět na Ko(e)ni 🐎🚣‍♂️

Probudil jsem se. Hurá.  Včerejší rýmečka nebyla smrtelná.  Tak co dnes?  Mám jít?  Běhat nebo ještě odpočívat?  Lenost je silná,  ale hlava vítězí. Zkusím to. Aspoň 4km. První kilometry jdou hodně ztěžka. Na pátým to otačím. Ještě pár zvládnu.  Nakonec je z toho 9. Sice žádná sláva, ale aspoň něco. Zítra bude líp. Odpoledne je relaxační.  Jdu na masáž ke Kosgeiovi. Masáže studuje ve Skotsku. Je to fakt machr. Neskutečně jsem si to užil.  Odpoledne už mám volno,  tak budu vařit večeři. Možnosti vaření jsou poněkud omezené.  Máme jen jednu plynovou bombu a výběr surovin není taky příliš velký.  Na dnešní menu bude dušená mrkev s koriandrem a brambory.  Dobrou chuť a dobrou noc